La importància de la Connectivitat Ecològica: El moviment "Suma't a l'Oasi Blau 2030", èxit en els ports de la Costa Brava

El moviment "Suma't a l'Oasi Blau 2030" té com a objectiu mobilitzar a tots els ports esportius per a transformar els espais portuaris en ecosistemes marins pròspers i sostenibles. Replicant hàbitats naturals amb tecnologia avançada, com promou la iniciativa, s'aconsegueix augmentar la superfície d'hàbitats clau i proporciona una biodiversitat excepcional d'organismes marins. La connectivitat ecològica a la Costa Brava com a exemple de preservació dels ecosistemes costaners i de la regió

Publicado en barcelona el en Cataluña por

Fotografia Club Nàutic Costa Brava Vela Palamós

Els ports marítims de la Costa Brava estan marcant una fita en la promoció de la biodiversitat marina com a part de la iniciativa "Suma't a l'Oasi Blau 2030". Amb la implementació de tecnologies avançades, com els microesculls biomimètics de substrat natural, han aconseguit exercir un paper crucial en la regeneració d'hàbitats en entorns portuaris.

El cor d'aquesta iniciativa està en la promoció de la connectivitat ecològica, on els microesculls biomimètics d'Ocean Ecostructures, faciliten la distribució i colonització d'elements ecològics desplaçats o anul·lats per l'activitat humana. Aquesta connexió biològica estructurada i controlada entre espècies no sols beneficia la preservació de la naturalesa, sinó que també fomenta en el territori una major biodiversitat marina.

Diferents ports de la Costa Brava, entre ells els ports Nàutic Costa Brava Vela Palamós, el Club Nàutic Estartit i el Club Vela Blanes, així com el Club Nàutic L'Escala i el Port D’Aro, ja han implementat aquestes solucions tecnològiques assolint augmentar fins a un 600% la seva biodiversitat marina. Aquesta connectivitat ecològica dels ecosistemes marins de la regió és un element fonamental per a la regeneració d'aquests entorns portuaris i àrees adjacents.

Com a part del moviment "Suma't a l'Oasi Blau 2030", l'empresa, Ocean Ecostructures, pionera en tecnologia regenerativa i robòtica per a revitalitzar àrees degradades i creada en 2020 amb el propòsit de convertir infraestructures marines, com els ports, en hàbitats bio diversos, està compromesa, no sols amb la promoció de la biodiversitat marina, sinó també amb la preservació dels ecosistemes costaners.

Una col·laboració que reforça el compromís de la companyia amb el sector portuari, la regeneració marina i la protecció del medi ambient en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible a escala global.

Andrea Elvira

Ocean Ecostructures