La Setmana del Comerç a Catalunya ja té data: 20 de març

La Setmana del Comerç, organitzada per la Generalitat de Catalunya, busca ser un espai de proximitat i eines que permetin la millora de la competitivitat del sector comercial

Publicado en el en Cataluña por

Fotografia Mapa d'activitats de la Setmana del Comer?
  • El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha presentat la Setmana del Comerç, una iniciativa pionera i de país que se celebrarà del 20 al 26 de març a tot Catalunya, amb l’objectiu d’apropar al sector, especialment al comerç urbà i de proximitat, eines per millorar la seva competitivitat i esdevenir un espai de debat i intercanvi de coneixement
  • La Setmana del Comerç s’iniciarà dilluns, 20 de marc, amb una sessió inaugural a la Llotja de Mar on el conseller Baiget presentarà els Incentius al Comerç 2017 i continuarà, de 21 al 24 de març al Mobile World Centre, amb les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement i debat articulades en 4 eixos d’actuació: transformació digital, creixement empresarial, aposta pel talent i professionalització, i la internacionalització
  • A banda de les jornades, durant la setmana estan previstes 122 activitats arreu del territori organitzades per més d’un centenar d’entitats i associacions, que s’han sumat a la iniciativa
  • En el marc de la Setmana del Comerç es presentarà la campanya institucional #comerçincreïble, que vol promocionar el comerç urbà i reforçar el seu paper com a eix vertebrador del territori

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, han presentat la Setmana del Comerç, una iniciativa pionera i de país que se celebrarà del 20 al 26 de març a tot Catalunya, amb l’objectiu d’apropar al sector, especialment al comerç urbà i de proximitat, eines per millorar la seva competitivitat i esdevenir un espai de debat i intercanvi de coneixement.

Segons ha destacat conseller, "és una iniciativa inèdita, que volem impulsar amb la voluntat que durant aquesta setmana, el comerç sigui el protagonista absolut, apropant coneixement al sector i alhora apropant al ciutadà l’important paper que desenvolupa, no només des d’una perspectiva econòmica, sinó perquè el comerç fa barri, país ciutat, i fa país".

La Setmana del Comerç s’iniciarà dilluns, 20 de marc, amb una sessió inaugural a la Llotja de Mar, on el conseller Baiget presentarà al sector els Incentius al Comerç 2017 i continuarà, de 21 al 24 de març al Mobile World Centre, amb les Jornades Comerç Increïble, unes jornades de coneixement i debat articulades en 4 eixos d’actuació.

El conseller ha assenyalat que aquests quatre eixos són "en primer lloc, la transformació digital del comerç; en segon, l’ l’enfortiment de projecte i creixement de l’empresa comercial; en tercer lloc, l’aposta per a professionalització dels sector; i en quart lloc, la internacionalització de l’empresa comercial". En aquest sentit, ha afegit que "les accions que estem impulsant des del Govern, a través de la Direcció General de Comerç, van encaminades a enfortir aquests quatre eixos d’actuació".

De la seva banda, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha assenyalat que "aquesta setmana es concretarà en diferents activitats de promoció, i d’intercanvi d’experiències i coneixement durant la qual es volen fomentar les idees, i posar en valor l’empresa comercial". Així mateix, Vilalta ha volgut destacar el suport del teixit associatiu, que s’ha volgut sumar a la Setmana del Comerç amb iniciatives que duran a terme arreu de Catalunya. "Vull destacar les 122 accions que organitzaran les entitats i associacions sectorials i territorials que tenim a Catalunya, que fan una boníssima feina en l’àmbit del comerç, i que són un reflex de la seva empenta i dinamisme", ha reblat la directora.

Dedicant una jornada a cadascun d’aquest eixos, el programa de sessions inclou presentacions d’estudis, ponències i taules rodones.

Pel que fa a les presentacions, a banda dels Incentius al Comerç 2017, es presentarà el Programa per a la Transformació Digital del Comerç (dimarts, 21 de març.10.15h. al MWC) dissenyat per la Direcció General de Comerç, així com les principals conclusions del Cens d’Establiments Comercials de Catalunya (dimecres, 22 de març. 9.40h), una eina de coneixement estadístic inèdita impulsada per la Direcció General de Comerç en col·laboració amb el Consell de Cambres. Aquest mateix dia hi haurà una presentació de l’Observatori de les àrees comercials dels centres urbans, a càrrec de la Fundació Comerç Ciutadà (10h). I també es donarà a conèixer l’estudi "Salaris en el sector comerç a Catalunya", elaborat per l’Observatori de Treball i Model Productiu (dijous, 23 de març. 9.45h).

Entre les ponències destaquen: la conferència inaugural "On/off, dos canals i un destí: vendre més. Mites i claus a l'era de l’omnicanalitat", a càrrec de Pablo Foncillas (dilluns, 20 de març. 10.35h), la ponència "El món digital, la gran oportunitat del comerç físic", a càrrec de Nic Olivé (dimarts, 21 de març. 9.45h), la ponència "A la recerca de la prescripció" a càrrec d’Hildebrand Salvat (dimecres, 22 de març. 10h), Com captar i treure el màxim profit del talent en el món del Retail", a càrrec de Josep Capell (dijous, 23 de març. 10.15h) i Créixer en clau internacional, a càrrec de Pelayo Corella (divendres 24,a les 9.45h).

Les taules rodones previstes són "Innovar amb sentit. Com serà la botiga del futur més immediat?" (dimarts, 21 de març), "El valor de la singularitat" (dimecres, 22 de març), "Reptes i oportunitats per al creixement de les empreses comercials d'avui" (dimecres, 22 de març), i "Experiències innovadores en gestió d’equips: Com podem treure el millor de nosaltres mateixos i dels nostres equips?" (dimecres, 23 de març). Les taules rodones d’internacionalització (el divendres, 24 de març) analitzaran les oportunitats de mercats com l’Orient Mitjà, França i Mèxic.

A més de les presentacions, ponències i taules rodones, dins les activitats paral·leles de la Setmana del Comerç es presentarà la iniciativa Elsmercats.cat, que impulsa la Generalitat, a través de la Direcció General de Comerç i del CCAM, amb l’objectiu d’enfortir la competitivitat dels mercats, donar-los visibilitat, i millorar el seu posicionament en el sector de la distribució comercial. La iniciativa es presentarà a través dels Tours Virtuals 360º que, utilitzant la tecnologia VR, permetran fer visites virtuals per mercats d’arreu de Catalunya. Una eina de difusió que també permet localitzar i recomanar els mercats d’una forma fàcil i original: mostra tant les seves parades com els productes que ofereixen des de qualsevol dispositiu, moment  i lloc del món.

També dins les activitats paral·leles hi ha el Tecnoespai, un espai instal·lat al MWC que acollirà un total de 14 projectes empresarials, que integren una variada oferta de serveis tecnològics per a empreses comercials i a entitats del sector. En aquest espai s’explicaran al detall els serveis que ofereix cada empresa, des d’apps que posen en valor el comerç de proximitat i ofereixen serveis com la geocalització i visibilitizació de la botiga, a plataformes per millorar el màrqueting i la gestió comercial o espais de venda on-line.

La Setmana del Comerç arreu del territori: 122 activitats organitzades per més d’un centenar d’entitats i associacions del comerç
Per impulsar aquesta iniciativa, la Generalitat ha comptat amb la complicitat i suport del teixit associatiu d’arreu de Catalunya, per tal que la Setmana del Comerç sigui present durant aquests dies a tot el territori. Així, estan programades un total de 122 activitats —des d’accions de promoció, a presentacions, passant per campanyes de promoció, concursos, actes festius, ponències o presentacions d’estudis— organitzades per 103 entitats i associacions del comerç, que s’han volgut sumar a la Setmana.   Per demarcacions, a les comarques de Barcelona un total de 37 entitats celebraran activitats de promoció del sector del comerç; a Girona, 19 entitats s’han sumat a La Setmana del Comerç; 18 a la Catalunya Central; 11 a les comarques de Lleida; 9 al Camp de Tarragona; i 9 més a Terres de l’Ebre.

Campanya #comerçincreïble, Surt al carrer. Viu el comerç
D’altra banda, en el marc de la Setmana del Comerç es presentarà la campanya institucional #comerçincreïble, que vol promocionar el comerç urbà i reforçar el seu paper com a eix vertebrador del territori.   Sota el lema "Surt al carrer, viu el comerç", la campanya posa en valor el model de comerç de proximitat, des d’un punt de vista experiencial. La campanya ofereix un total de catorze anècdotes que podrien sorgir de la vida real i quotidiana dels comerços i que parteixen de la pròpia gent: Gent que compra, gent que ven, gent que viu i que conviu. Perquè sense gent, el comerç mai no podria ser increïble. Vilalta ha destacat que "és una campanya de gran abast, integral, que a través de l’humor, apel·la a l’experiència i a les emocions, i que va destinada al ciutadà en general, i al propi sector, que en la campanya esdevé el principal protagonista".

El proper dia 17 de març s’iniciarà la campanya que s’articularà a través de diferents formats i suports de comunicació tant gràfics, audiovisuals, com digitals.  Una campanya integral que estarà present a la televisió, a premsa escrita, a la ràdio, a mitjans digitals i en cartelleria física a l’exterior.

Amb un plantejament proper, jove i modern, la campanya ha estat ideada i dirigida pel creatiu barceloní Kike Doatis, amb el suport del realitzador independent Edgar Lledó i del director d’art Gabriel Silveira. Els espots de televisió estan protagonitzats per diferents artistes, com el coreògraf i ballarí de claqué Sharon Lavi; els rapers Eloi Costa i Ismael Muñoz, o la malabarista Maria Villate. Per a les localitzacions dels espots s’ha comptat amb comerços reals de Barcelona: la llibreria Re-Read de Muntaner, la fruiteria Mon Fruit, la botiga de roba Santa Eulàlia i la sabateria Casas de la Rambla de Catalunya.

La campanya #comerçincreïble va destinada al conjunt de la població catalana, i també al propi sector, que esdevé protagonista de la campanya amb l’objectiu de donar-li suport i retre-li un reconeixement.

La presentació de la Setmana del Comerç i de la campanya es du a terme l’endemà de la presentació al Ple del Parlament del Projecte de Llei de Comerç, Serveis i Fires, que ahir va superar el debat a la totalitat sense esmenes a la totalitat i que es tramitarà per la via d’urgència. La futura llei té l’objectiu de racionalitzar, compilar i alhora actualitzar la normativa que regula l’activitat comercial a Catalunya.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer en la pàgina web de la Generalitat de Catalunya