X

Uso de cookies:Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y publicidad de interés. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies

Enviar nota de prensa

Síguenos en:

Twitter NotasDePrensa Facebook NotasDePrensa RSS NotasDePrensa
NotasDePrensa

El medio n° 1 de notas de prensa en España

Col·leccions ready to buy, estrelles del 080 Barcelona Fashion, de la mà de cinc dissenyadors i marques

La firma de moda infantil Boboli, les marques Custo Barcelona, TCN i Escorpion, i el dissenyador ZE Garcia desfilaran a la propera edició de la passarel·la amb col·leccions "in time", amb propostes per a la primavera-estiu d’enguany. Així mateix, el dissenyador Manuel Bolaño adapta la tendència de la moda "see now buy now", amb la presentació en format expositiu de la col·lecció "Plan B", que es comercialitzarà exclusivament online i que ja estarà a la venda durant la celebració del certamen

Publicado en el en Cataluña, Digital por

Kit de Medios

Nota de Prensa
descargar pdf descargar doc
Imágenes
descargar zip

Compartir

Fotografia Imatge de la presentaci?

Cinc dissenyadors i marques catalanes de moda presentaran a la passarel·la 080 Barcelona Fashion col·leccions "ready to buy". La firma de moda infantil Boboli, les marques Custo Barcelona, TCN i Escorpion, i el dissenyador ZE Garcia desfilaran a la propera edició de la passarel•la amb col•leccions "in time", amb propostes per a la primavera-estiu d’enguany. Aquesta és una de les novetats de la propera edició del 08 0 Barcelona Fashion que ha presentat avui el director del 080 i gerent de Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez, i  que se celebrarà del 30 de gener al 3 de febrer al TNC.  

En el marc de la presentació, Rodríguez ha explicat en relació amb la moda "ready to buy" que la passarel·la 080 "no podia estar d’esquenes a aquesta nova tendència" però ha volgut emfatitzar que "nosaltres només posem el marc perquè són les empreses i els dissenyadors que desfilen els qui prenen les decisions i en aquesta edició cinc dels participants han decidit sumar-s’hi".   Mes enllà de la passarel·la, Rodríguez ha explicat que el creador Manuel Bolaño adapta la tendència "see now buy now", amb la presentació en format expositiu a l’Open Àrea del 080 de la col·lecció "Plan B", on reinterpreta peces d’ atelier que "es comercialitzaran de forma exclusiva online i que ja es podran adquirir durant la setmana del certamen".  

Durant la presentació, el director del 080 ha fet èmfasi en la "qualitat dels dissenyadors i marques d’aquesta edició". El calendari d’aquesta edició de la passarel·la es completarà amb la presentació de les propostes per a la temporada tardor-hivern 2017/18 dels següents dissenyadors i marques:

  • ALDOMARTINS
  • ANEL YAOS
  • ANTONIO MIRO
  • AUBERGIN
  • BLAME
  • BRAIN&BEAST
  • CND BY CÓNDOR
  • DANIEL ROSA
  • ES COLLECTION
  • JOSEP ABRIL
  • JUSTICIA RUANO
  • KRIZIA ROBUSTELLA
  • LEBOR GABALA
  • LITTLE CREACTIVE FACTORY
  • LOA BY LIDIA AGUILERA
  • LOLA CASADEMUNT
  • MIQUEL SUAY
  • MIRIAM PONSA
  • NAULOVER
  • OSCARLEON
  • PABLO ERROZ
  • PILAR DEL CAMPO
  • PUNTO BLANCO
  • TCN; TORRAS
  • TXELL MIRAS
  • VM LA SIBÈRIA
  • WOM & NOW
  • YERSE

Sobre el calendari d’aquesta edició, Rodriguez ha destacat que "sense obviar la importància de la moda femenina, de la que tenim grans representants a la passarel·la, des de sempre el 080 ha reivindicat el pes de la moda masculina". En aquest sentit, ha apuntat que "en aquesta edició reiterem aquesta forta aposta i comptarem amb la primera desfilada mundial de la firma de moda íntima masculina ES Collection, tot un fenomen internacional en el sector".  

Una altra de les novetats destacades d’aquesta edició és la presència del dissenyador Pierre Cardin, que presentarà a TNC en la vetllada inaugural de la passarel·la, la producció "Dorian Gray. La bellesa no té pietat", un muntatge musical sobre l’obra d’Oscar Wilde que es va estrenar l’estiu passat a la Fenice de Venècia. Rodriguez ha destacat la importància de comptar amb aquesta destacada figura del món de la moda que, per la seva doble faceta com a dissenyador de moda i com a productor teatral, "personifica a la perfecció la idea de que la moda és cultura, que defensa el 080 per activa i per passiva". Així mateix, ha apuntat que "és una boníssima oportunitat per retre homenatge a aquest gran creador que recentment va celebrar els seus 70 anys de trajectòria".  

També en relació amb aquest vincle entre la moda i la cultura, Rodríguez ha posat en valor la ubicació d’aquesta edició, el TNC. En aquest sentit, ha reiterat la voluntat del 080  d’apropar el món de la moda a tots els públics. "Tot i que l’espai destinat a la passarel·la és més reduït que en anteriors edicions, l’Open Area del 080 serà més que mai un lloc on viure i gaudir del món de la moda, de l’experiència del 080", ha assenyalat. A l’Open Area, tal com ha explicat Rodríguez, es podran visitar les exposicions de tesines de les escoles de moda, la mostra fotogràfica NEO2 Photo Shoot Exhibition, i seguir en directe les desfilades a través de grans pantalles instal·lades a la zona oberta.    

Així mateix, l’Open Area acollirà el 080 Fashion Market, el mercat de roba i complements de moda del certamen. "En aquesta edició, per vincular encara més el que passa dins i fora de la passarel·la diversos dissenyadors i marques que desfilen en aquesta edició seran presents també al Fashion Market", ha explicat Rodríguez . Els creadors Oscarleon, Anel Yaos, Pilar del Campo, Blame, Daniel Rosa i la firma Aubergin comptaran amb botigues efímeres (pop-ups) on el públic assistent podrà adquirir peces a la venda d’anteriors col·leccions. L’Open Area és una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació a través del web del 080, on obtindran un codi QR.  

D’altra banda, Rodríguez ha anunciat que en el marc de les activitats paral·leles del 080, tindrà lloc el dimecres, 1 de febrer, la inauguració de la H&M Flagship Barcelona, al passeig de Gràcia, que serà una de les més grans del món. Un nou concepte de botiga, que oferirà una experiència de compra renovada amb la totalitat de col·leccions amb les que compta la marca. La botiga obrirà les portes al públic a partir de divendres, 3 de febrer.  

Premis 080: Premi Nacional a la Millor Col·lecció i Premi Nacional al Disseny Emergent  
El 080 Barcelona Fashion reitera la seva aposta per distingir el talent en el sector de la moda, i en aquesta edició manté les dues categories de guardons: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion de l’edició de gener-febrer de 2017, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció tardor-hivern 2017-2018 080 Barcelona Fashion. El guardó torna a comptar amb el patrocini de Desigual.  

El Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros, s’adreça a creadors novells que participin a la passarel·la. En aquesta edició optaran a aquesta categoria: Anel Yaos; Aubergin; BLAME, Daniel Rosa; i Pilar del Campo.  

El Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció s’adreça a dissenyadors i marques que desfilen a la passarel·la amb establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, amb facturació superior als 50.000€ i inferior als 2 milions d’€ o amb 4 col•leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a la propera edició del 080, de forma gratuïta. Opten a aquesta categoria:

  • ANTONIO MIRO
  • BRAIN&BEAST
  • JOSEP ABRIL
  • JUSTICIA RUANO
  • Krizia Robustella
  • LEBOR GABALA
  • LOA BY LIDIA AGUILERA
  • Little Creative Factory
  • Miquel Suay
  • MIRIAM PONSA
  • OSCARLEON
  • Pablo Erroz
  • Txell Miras
  • VM La Sibèria.  

Donant continuïtat a la passada edició, es manté el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion de marques internacionals. El premi consisteix en la participació directa a la següent edició de la passarel·la 080 de forma gratuïta, i un premi valorat en 10.000 euros en serveis d’assessorament del clúster Català de la Moda (MODACC), a més d’una obra d’art exclusiva com a guardó. Aquest premi l’escollirà un jurat especial integrat per un membre del Clúster MODACC, un representant del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), compradors, i un membre representatiu de la indústria de la moda a Catalunya. Opten a aquesta categoria les firmes amb més de 2 milions de volum de facturació que desfilin a la passarel·la.    

3a edició del 080 Fashion Showroom  
Dins les activitats paral·leles, durant la setmana de la moda es tornarà a celebrar el 080 Fashion Showroom, l’espai professional de venda i exposició que impulsen conjuntament l’organització del certamen i el Clúster Català de la Moda (MODACC). Després de l’èxit de les anteriors dues edicions, les dues entitats tornen a col·laborar en aquesta iniciativa que s’emmarca en el vessant comercial del 080, amb la voluntat de fomentar els contactes comercials i de negoci entre marques catalanes de moda i compradors internacionals.  

Del 30 de gener al 3 de febrer, la 3a edició del 080 Fashion Showroom s’instal·larà al TNC i comptarà amb la presència de prop d’una vintena d’empreses del sector tèxtil-moda català com Escorpion, Punto Blanco, Wom&Now, Loa by Lidia Aguilera o Yerse, que desfilen a la passarel·la 080. El showroom acollirà també altres firmes com Guitarre.  

Aquesta acció comercial es complementa amb una missió empresarial inversa, integrada per compradors internacionals. A dues setmanes del certamen, ja han confirmat la seva participació una quinzena de representants de països com Estats Units, Xina, Mèxic, Rússia, Italià, França, Bèlgica i Japó, entre compradors, agents i/o distribuïdors de prestigi. De cara a 2017, la intenció del 080 i del clúster Modacc és complementar l’atracció de compradors de grans cadenes i agents comercials amb compradors de plataformes de venda online de moda de tot el món. Al llarg de la setmana, s’organitzaran trobades b2b entre les firmes presents al showroom i els membres de la missió comercial. Les trobades comercials es complementaran amb un programa d’activitats dins el 080, per potenciar el networking.    

5a ed. Barcelona Fashion Summit  
Com és habitual en les edicions d’hivern del 080, la setmana de la moda tornarà a acollir la celebració del Barcelona Fashion Summit, que després de quatre edicions ha esdevingut un punt de trobada de professionals del negoci de la moda, un fòrum que reuneix als principals executius del sector al voltant d’un programa de ponències i taules rodones a càrrec de ponents de primer nivell. Organitzat per Modaes.es, el Fashion Summit celebrarà la 5a edició el proper 2 de febrer, a la Sala Gran del TNC, dins el programa d’activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion.  

La jornada girarà al voltant del tema "Next Generation: el futur del negoci de la moda", on s’analitzaran aspectes com la nova generació de líders empresarials, els nous consumidors, el relleu generacional, les noves formes de management, els nous models d’empresa de moda o la innovació, en les diferents ponències i taules rodones previstes durant el fòrum. Entre els ponents de la jornada, hi ha directius i experts d’empreses i entitats com Grupo Cortefiel, Desigual, Zalando, Alibaba, Tous, Garrigues, Hawkers, Aristocrazy, Ágatha Ruíz de la Prada, Pompeii, Ursulitas o Lanzadera. L’esdeveniment va superar les 500 inscripcions en la passada edició celebrada el febrer de 2016.      

080 a les xarxes socials  
Una edició més, el 080 Barcelona Fashion torna a comptar amb el canal de televisió 080 TV Channel, que emet de manera regular per internet a través del web www.080barcelonafashion.cat. Durant els dies del certamen, comptarà amb una programació especial que inclou notícies, reportatges, entrevistes, comentaris i anàlisis. A més, retransmetrà en directe totes les desfilades.   Durant la passada edició, celebrada al juny-juliol de 2016, la web del 080 Barcelona Fashion va generar 45.466 visites, un 4% que a l’edició anterior, a l’hivern de 2016. Principals visites d’àmbit català i estatal. I entre les internacionals principalment Estats Units i Regne Unit seguits de França, Itàlia, Alemanya i Bèlgica.  

Pel que fa a les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook és de 86.623 (+0,3% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, la xifra se situa en els 25.100 (+1,6% respecte el tancament de l’anterior edició), i a Instagram, els seguidors comptabilitzats sumen 37.200, amb una pujada de 16,61%  respecte la passada edició.    

Patrocinadors i sponsors de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion    
El certamen torna a comptar amb el suport de firmes i marques com a sponsors i col·laboradors. A més de Moritz, que reitera el suport i compromís amb el certamen i amb la moda, com sponsor principal, el 080 Barcelona Fashion compta amb 9 patrocinadors-sponsors, i amb 5 firmes col·laboradores.  

A banda de Moritz, també són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Són firmes col•laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Brigite Bijou (complements), Solan de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand  (uniformes).  

(Adjuntem dossier de premsa)  
Més informació al web www.080barcelonafashion.cat a les xarxes   Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/ Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat   Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion  Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/ 

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer al web de la Generalitat de Catalunya

 

Datos de contacto

Si deseas solicitar mas información sobre esta nota de prensa puedes hacerlo en el siguiente enlace:

Más Información
Notas de Prensa Relacionadas