LoanBook supera una ronda de finançament de mig milió d'euros amb Crowdcube

La FinTech catalana, plataforma de crowdlending, ha superat els 500.000 euos en una ronda de finançament amb la plataforma de crowdequity Crowdcube

Publicado en el en Cataluña por

• L’objectiu de LoanBook és invertir en el desenvolupament tecnològic de la plataforma, llançar nous productes pels inversors i captar nous clients per preparar una nova ampliació de capital a finals del 2017.
  • LoanBook (crowdlending) i Crowdcube (crowdequity) són dues plataformes de finançament alternatiu acreditades per ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat.
  • Per LoanBook, "fa tres anys recórrer a una plataforma fintech podia semblar l’últim recurs, avui demostrem que és un model molt vàlid i que fins i tot permet que els nostres clients que operen a través de Loanbook pugin invertir en el nostre projecte".

La plataforma de finançament alternatiu LoanBook ha superat els 500.000 euros en una ronda de finançament amb Crowdcube amb l’objectiu d’invertir en el desenvolupament tecnològic de la plataforma, llançar nous productes pels inversors i captar nous clients per preparar una nova ampliació de capital a finals del 2017. Tot i que la voluntat de LoanBook era assolir els 500.000 euros, atesa la demanda s’ha allargat el termini per permetre l’entrada de nous inversors.

LoanBook i Crowdcube són dues de les 8 plataformes de finançament alternatiu acreditades per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat-. LoanBook és una plataforma de crowdlending (inversió col·lectiva en préstecs per pimes), és a dir, un mercat web on inversors professionals i microinversors inverteixen en pimes. De la seva banda, Crowdcube és una plataforma de crowdequity (finançament col·lectiu d’inversió): posa en contacte inversors professionals i microinversors amb start-ups i pimes que busquen capital, a través d’un punt de trobada online i en un període de temps molt curt.

Aquesta operació de finançament és la segona fase d’una ronda que va començar a finals del 2016 i que estava restringida a business angels i accionistes de la plataforma. " Vam decidir reservar-ne una part per obrir-la a tot el públic i la comunitat inversora, permetent que les pimes i inversors que operen a través de Loanbook també poguessin invertir en el nostre projecte", explica el director d’operacions de la plataforma, Lucas de Mendoza.

De fet, segons Mendoza, el fet que una plataforma de finançament alternatiu es financïi també a través una altra plataforma de finançament alternatiu demostra que " mentre fa tres anys recórrer a una plataforma fintech podia semblar l’últim recurs, avui demostrem que és un model molt vàlid". " Amb el finançament alternatiu hem posat sobre la taula del mercat una nova proposta, un canvi de model que s’ha demostrat que funciona i no només per les empreses tecnològiques, sinó per tots els sectors", subratlla.

De la seva banda, el director a Espanya de Crowdcube, Pepe Borrell, assegura que " cada vegada hi ha més interès dels inversors per finançar plataformes fintech, i el fet que Loanbook ho faci a través de Crowdcube té tot el sentit del món perquè es retroalimenta". En referència a l’agilitat d’aquestes plataformes, Borrell destaca que " tenim un canal que arriba a milers d’inversors amb un click, i si la oportunitat és bona l’empresa aconsegueix finançament en pocs dies".

Amb seu a Barcelona, LoanBook va fundar-se l’any 2013 i actualment compta amb un equip de 17 persones. Fins l’actualitat ha gestionat més de 450 operacions de préstec a pimes que han suposat un volum de 24 milions d’euros.

Les plataformes acreditades per ACCIÓ
L’objectiu de les acreditacions de plataformes de finançament alternatiu d’ACCIÓ és donar visibilitat i confiança als nous als nous instruments financers alternatius i complementaris a la banca que han sorgit en els darrers anys. D’aquesta manera, les plataformes de finançament alternatiu acreditades per ACCIÓ actualment són Crowdcube, The Crowd Angel, Capital Cell, Arboribus, Ecrowd, LoanBook, Finanzarel i Novicap. Aquesta estratègia es combina amb altres instruments que també s’impulsen des d’ACCIÓ, com les xarxes d’inversors privats o els business angels.

ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 39 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 109 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer en la pàgina web de la Generalitat de Catalunya