Empúries celebra la primera edició de 'Familiaria', la festa de la cultura en família

La primera edició de Familiaria se celebra demà, dissabte 23 de juliol, conjuntament amb l’oferta de tallers del Gastrokids, i neix com a esdeveniment lúdic, cultural, musical i gastronòmic que té la intenció d’apropar les famílies i els infants al jaciment arqueològic d’Empúries

Publicado en el en Cataluña, Infantil, Entretenimiento, Ocio para niños por

Fotografia Familiaria

La proposta està organitzada pel Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries, juntament amb Pistatxo Produccions, l’empresa productora que també organitza el Festivalot, Festival de Música en Família de Girona, i amb El Molí de l’Escala, responsable de l’organització dels tallers de Gastrokids. L’esdeveniment compta també amb la col·laboració de l’Ajuntament de l’Escala i de l’empresa de Serveis Educatius Icono.

L’esdeveniment inclou activitats diverses, com tallers relacionats amb l’antiguitat, espectacles d’ambientació històrica, visites familiars guiades pel jaciment, concerts i tallers de cuina, música i dansa. Familiaria es presenta com una gran festa de la cultura en família, ja que permetrà gaudir tot el dia i de totes les activitats a preus molt populars, amb entrada gratuïta per menors de 5 anys.

La programació comptarà amb actuacions musicals com la de reggae per a nens de The Penguins, o la presència de la companyia especialitzada en espectacles de temàtica històrica Drakònia, que oferirà unes passejades en biga romana (carro amb dos cavalls) i un espectacle amb cavalls inspirat en el circ romà. A més de les visites familiars al jaciment, els assistents podran gaudir d’una activitat de contacontes inspirada en la mitologia antiga i de diversos tallers relacionats amb l’antiguitat romana. També es podrà veure un espectacle de titelles romanes de  la companyia Genovesa de Teatre.

Familiaria incorpora igualment les activitats de Gastrokids, organitzades des del restaurant El Molí de l’Escala en el marc del seu festival Gastromusical. Dins d’aquestes activitats, que aquest any tenen lloc a Empúries per primera vegada, es programaran tallers de cuina per a nens amb les Cuineres de Sils, tallers d’empotar anxoves amb Anxoves de l’Escala, tallers de percussió corporal amb Santi Serratosa i tallers de danses antigues de la mà del grup La Farandola.

Les activitats es repartiran en diversos espais del conjunt arqueològic, com ara la zona de l’antic aparcament, els espais de jardins i pineda, i la zona del fòrum de la ciutat romana. El jaciment també habilitarà una zona de food-market, amb foodtrucks i diferents paradetes, amb una oferta gastronòmica atractiva per a grans i petits. Es podrà adquirir també un paquet pícnic on s'oferiran productes de proximitat i sans.

Tota la informació a. www.mac.cat/seus/empuries

El contingut d'aquest comunicat va ser publicat primer en la web de la Generalitat de Catalunya